وجود شیطان
حباب
« آموزشی * فرهنگی * تفریحی »
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 19:57 ::  نويسنده : سیدعلی حسینی

 وجود شیطان

آيا شيطان وجود دارد؟ آيا خدا شيطان را خلق کرد؟

استاد دانشگاه با اين سوال ها شاگردانش را به چالش ذهنی کشاند.

آيا خدا هر چيزی که وجود دارد را خلق کرد؟

شاگردی با قاطعيت پاسخ داد:"بله او خلق کرد."

استاد پرسيد: "آيا خدا همه چيز را خلق کرد؟"

شاگرد پاسخ داد: "بله, آقا"

استاد گفت: "اگر خدا همه چيز را خلق کرد, پس او شيطان را نيز خلق کرد. چون شيطان نيز وجود دارد و مطابق قانون که کردار ما نمايانگر ماست , خدا نيز شيطان است."

شاگرد آرام نشست و پاسخی نداد. استاد با رضايت از خودش خيال کرد بار ديگر توانست ثابت کند که عقيده به مذهب افسانه و خرافه ای بيش نيست.

شاگرد ديگری دستش را بلند کرد و گفت: "استاد میتوانم از شما سوالی بپرسم؟"

استاد پاسخ داد: "البته"

شاگرد ايستاد و پرسيد: "استاد, سرما وجود دارد؟"

استاد پاسخ داد: "اين چه سوالی است البته که وجود دارد. آيا تا کنون حسش نکرده ای؟ "

شاگردان به سوال مرد جوان خنديدند.

مرد جوان گفت: "در واقع آقا, سرما وجود ندارد. مطابق قانون فيزيک چيزی که ما از آن به سرما ياد می کنيم در حقيقت نبودن گرماست. هر موجود يا شی را میتوان مطالعه و آزمايش کرد وقتیکه انرژی داشته باشد يا آنرا انتقال دهد. و گرما چيزی است که باعث می شود بدن يا هر شی انرژی را انتقال دهد يا آنرا دارا باشد. صفر مطلق (460- F) نبود کامل گرماست. تمام مواد در اين درجه بدون حيات و بازده می شوند. سرما وجود ندارد. اين کلمه را بشر برای اينکه از نبودن گرما توصيفی داشته باشد خلق کرد."

شاگرد ادامه داد: "استاد تاريکی وجود دارد؟"

استاد پاسخ داد: "البته که وجود دارد."

شاگرد گفت: "دوباره اشتباه کرديد آقا! تاريکی هم وجود ندارد. تاريکی در حقيقت نبودن نور است. نور چيزی است که می توان آنرا مطالعه و آزمايش کرد. اما تاريکی را نمي توان. در واقع با استفاده از قانون نيوتن می توان نور را به رنگهای مختلف شکست و طول موج هر رنگ را جداگانه مطالعه کرد. اما شما نمی توانيد تاريکی را اندازه بگيريد. يک پرتو بسيار کوچک نور دنيايی از تاريکی را می شکند و آنرا روشن می سازد. شما چطور می فهمید که يک فضای به خصوص چه میزان تاریکی دارد؟ تنها کاری که می توانيد تعيين کنيد اين است که ميزان وجود نور را در آن فضا اندازه بگيريد. درست است؟ تاريکی واژه ای است که بشر برای توصيف زمانی که نور وجود ندارد بکار می برد."
در آخر مرد جوان از استاد پرسيد: "آقا, شيطان وجود دارد؟"

زياد مطمئن نبود. استاد پاسخ داد: "البته، همانطور که قبلا هم گفتم، ما او را هر روز می بينيم. او هر روز در مثال هايی از رفتارهای غير انسانی بشر به همنوع خود ديده می شود. او در جنايتها و خشونت های بی شماری که در سراسر دنيا اتفاق می افتد وجود دارد. اينها نمايانگر هيچ چيزی به جز شيطان نيست."

و آن شاگرد پاسخ داد: "شيطان وجود ندارد آقا. يا حداقل در نوع خود وجود ندارد. شيطان را به سادگی می توان نبود خدا دانست. درست مثل تاريکی و سرما. کلمه ای که بشر خلق کرد تا توصيفی از نبود خدا داشته باشد. خدا شيطان را خلق نکرد. شيطان نتيجه ی آن چيزی است که وقتی بشر عشق به خدا را در قلب خودش حاضر نبيند. مثل سرما که وقتی اثری از گرما نيست خود به خود می آيد و تاريکی که در نبود نور می آيد.

آن مرد جوان کسی نبود جز ....

آلبرت انيشتین


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

در اوج قدرت به حباب فکر کن!
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
hobab.LoxBlog.ir





نويسندگان


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 57
بازدید ماه : 683
بازدید کل : 23395
تعداد مطالب : 69
تعداد نظرات : 605
تعداد آنلاین : 2

ابزاروبلاگ

دیکشنری